Renault Trucks zainicjował innowacyjny projekt badawczo-rozwojowy o nazwie DOLPHIN, skupiający się na opracowaniu elektrycznego pojazdu laboratoryjnego. Celem projektu jest przyspieszenie przygotowań do produkcji nowej generacji elektrycznych samochodów ciężarowych, dedykowanych transportowi długodystansowemu. Wspólnie z partnerami przemysłowymi i akademickimi z regionu Owernia-Rodan-Alpy, Renault Trucks dąży do oceny potencjału innowacji w obszarze efektywności energetycznej, bezpieczeństwa drogowego, a także ergonomii i komfortu wewnątrz pojazdu.
Cel projektu
Projekt DOLPHIN (Development Original Truck Lab for PHysical Integration) to współpraca z liderami branży, takimi jak Lamberet czy Safety Tech. Priorytetowymi obszarami badawczymi projektu są optymalizacja energetyczna, bezpieczeństwo użytkowników dróg i ergonomia wewnątrz pojazdu.
optymalizacja energetyczna
Projekt skupia się na efektywności energetycznej elektrycznej ciężarówki, ze szczególnym uwzględnieniem aerodynamiki pojazdu. Badania obejmą również efektywność energetyczną całego zestawu, mając na celu stworzenie bardziej zrównoważonego systemu transportowego.
bezpieczeństwo użytkowników dróg
Innowacyjne rozwiązania bezpieczeństwa drogowego zostaną wprowadzone poprzez dedykowany osprzęt, mający na celu zwiększenie wykrywania innych uczestników ruchu. DOLPHIN przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa na drogach.
Ergonomia i komfort
Projekt skoncentruje się także na poprawie ergonomii i komfortu wnętrza pojazdu, obejmując kompleksową przebudowę tablicy wskaźników i nowego wyposażenia. Priorytetem jest stworzenie innowacyjnych doświadczeń jazdy, podkreślając wygodę i dobre samopoczucie kierowcy.
Więcej przeczytasz na: renault-trucks.pl