VI edycja Targów Rozwiązań Transportowych 4Poland
Volvo Trucks Polska już po raz szósty zorganizowało Targi Rozwiązań Transportowych.
Tegoroczne Targi 4Poland odbyły się 2 czerwca, mając swoje miejsce ponownie na
Autodromie Jastrząb. Wydarzenie, które na dobre wpisało się w kalendarz spotkań branży
TSL, to nie tylko okazja do poznania aktualnych nowinek technologicznych, ale także
zobaczenia jak branża transportowa wyglądać będzie za 5-10 lat.
Wydarzenie to było też okazją do prezentacji wyników i planów Volvo Trucks Polska na najbliższe
lata. Volvo niezmiennie jest liderem w zakresie elektromobilności transportu ciężkiego na rynku
europejskim, i nieustannie poszerza swoją gamę elektrycznych samochodów ciężarowych, którą
obecnie tworzą modele: FH, FM, FMX, FE i FL Electric.
Rekordowa VI edycja Targów Rozwiązań Transportowych 4Poland
Z każdym rokiem Targi 4Poland cieszą się coraz większym zainteresowaniem zarówno wśród
wystawców, jak i odwiedzających. Podczas minionej edycji, na blisko 3000 osób, które
odwiedziły Targi czekało 40 samochodów ciężarowych i niemal 70 wystawców. W tym roku na
Torze odwiedzający mogli zapoznać się z ofertą firm związanych z branżą transportową w
zakresie: zabudów, paliw, olei, wyposażenia, finansowania, naczep i wielu innych.
Program VI edycji Targów 4Poland nie pozostawiał miejsca na nudę. Odwiedzający mogli wziąć
udział w jazdach testowych elektrycznych pojazdów Volvo Trucks oraz doświadczyć
kontrolowanych poślizgów na płycie poślizgowej pod okiem doświadczonych Instruktorów ze
Szkoły Doskonalenia Jazdy Volvo Trucks. Istotnymi momentami były także wydania aż 24
pojazdów – w tym roku największe zainteresowanie budziła kolejna elektryczna śmieciarka w
Polsce, odebrana przez Przedsiębiorstwo Komunalne w Sieradzu, oraz ciągnik, którym Iwona
Blecharczyk odbyła Volvo Trucking Adventure, a dział pojazdów Używanych Volvo Polska nabył
dla lokalnego klienta.
Punktem kulminacyjnym dnia było podpisanie umowy z MBC Trans Marcin Ciołek na pierwszy w
Polsce ciągnik elektryczny gamy FH 4×2, wyposażony w 3 silniki elektryczne oraz zestaw 6 baterii
o pojemności 540 kWh i zasięgu 300 km.
MBC Trans to firma z wieloletnim doświadczeniem w branży transportu drogowego i logistyki.
Zeroemisyjny pojazd wspiera strategię rozwoju spółki, opartą na zrównoważonych
rozwiązaniach.
Ponadto odwiedzający mogli podziwiać kolekcję retro pojazdów Volvo, a na żądnych
dodatkowych wrażeń czekała Strefa Elektryzujących Atrakcji. Nie zapomniano też o
najmłodszych, którzy mogli spędzić radosny czas z animatorami w Strefie Volvo Kids.
Dzień targowy zwieńczyło wyjątkowe show z udziałem samochodów ciężarowych Volvo i
akrobacji lotniczych, oraz koncert gwiazdy wieczoru – Agnieszki Chylińskiej.
Volvo Trucks – wyniki i plany na przyszłość
Podczas śniadania prasowego, Małgorzata Kulis, Dyrektor Zarządzająca Volvo Trucks Polska,
przedstawiła wyniki i osiągnięcia z minionych miesięcy. Poza wynikami biznesowymi, pokazano
najciekawsze pojazdy wydane przez Volvo Trucks w Polsce, a także pokreślono dywersyfikację
portfela inwestycji Volvo Trucks– spółka w ostatnim czasie zainwestowała w fotowoltaikę.
Klienci, którzy postawią kroki jako pierwsi w elektryfikacji pojazdów ciężarowych oraz nauczą się
obsługi tych pojazdów będą bardziej przygotowani na intensyfikację tej elektryfikacji. Z tym
wszystkim łączy się również optymizacja wykorzystania floty firm transportowych. Cieszymy się,
że nasz wieloletni klient – firma MBC Trans, zdecydował się na ten pierwszy krok wraz z Volvo
Trucks i modelem FH Electric – powiedziała Małgorzata Kulis, Dyrektor Zarządzająca Volvo
Trucks Poland.
Równie imponująco brzmią plany Volvo Trucks. Małgorzata Kulis opowiedziała o planowanych
modernizacjach kabin, które wkrótce ujrzą światło dzienne, testach silników wodorowych oraz
planach na obchody 30-lecia marki w 2024 roku.
Nie mógł zostać pominięty także temat Akcji Profesjonalni Kierowcy, największej akcji społecznej
w sektorze TSL, zainicjowanej przez Volvo Trucks i realizowanej przy wsparciu Instruktorów
Szkoły Doskonalenia Jazdy Volvo Trucks. Co roku program szkoleń dostosowywany jest do
oczekiwań uczestników i rynku – nowością w tegorocznej agendzie są zajęcia z ekonomicznej
jazdy pojazdami elektrycznymi oraz pilotowa współpraca z firmą FAZ Drivers, pośredniczącą w
relacji zatrudnienia między kierowcami zawodowymi a przewoźnikami. Nieustanny rozwój Akcji
cieszy również jej Partnerów; w tym roku po raz kolejny program wspierają Continental, MAK
Ubezpieczenia, MJM Brokers, Phillips Poland, PKO Leasing, Shell Polska, Wielton, Volvo Trucks
oraz Volvo Financial Services (VFS). Do grona Partnerów po raz pierwszy dołączył także Chubb.