Innowacja w dostawach miejskich – Deliver-Assist
Renault Trucks prezentuje Deliver-Assist – inteligentny system logistyczny zaprojektowany specjalnie dla miejskich dostaw. Dzięki połączeniu z elektrycznym pojazdem Renault Trucks D-Wide E-Tech i nowoczesnemu systemowi przechowywania karuzelowego, rozwiązanie to rewolucjonizuje dostawy w centrach miast. Pierwszym użytkownikiem tej technologii jest firma Jacky Perrenot, która z powodzeniem wdraża Deliver-Assist przy dostawach do Intermarché, ciesząc się poprawą wydajności i obniżeniem wpływu na środowisko.
Nowe wyzwania w logistyce miejskiej
Logistyka miejska staje dziś przed wieloma wyzwaniami, jak ograniczenia czasowe, rosnące wymagania dotyczące hałasu i emisji, a także rosnące zatłoczenie miast. Spedytorzy i dostawcy muszą sprostać tym wymaganiom, jednocześnie dbając o konkurencyjność. Deliver-Assist stanowi odpowiedź na te potrzeby, oferując nowoczesne i zrównoważone rozwiązanie, które zaspokaja zarówno potrzeby władz lokalnych, jak i mieszkańców.
Efektywność dzięki inteligentnemu systemowi karuzelowemu
Deliver-Assist łączy elektryczny 26-tonowy pojazd z automatycznym systemem karuzelowym opracowanym z firmą ACTEMIUM. System umożliwia łatwy załadunek i rozładunek mobilnych kontenerów w różnych konfiguracjach. Wszystkie kontenery są zarządzane automatycznie, zapewniając precyzyjną kontrolę nad transportem i eliminując konieczność sortowania towarów przed dostawą.
Większa wydajność i krótszy czas załadunku
Deliver-Assist przyspiesza cały proces logistyczny, skracając czas załadunku i rozładunku nawet o 30%. Ułatwia to pracę kierowcom, eliminując potrzebę rozmieszczania palet oraz zabezpieczania ładunku. Każdy kontener jest automatycznie opuszczany na poziom ulicy, co oszczędza czas i sprawia, że ciężarówki krócej blokują drogi, zmniejszając zatory miejskie.
Ochrona środowiska i zrównoważony transport
Zastosowanie elektrycznego pojazdu w połączeniu z systemem Deliver-Assist przyczynia się do redukcji emisji i hałasu, co jest ważne w miejskim środowisku. Dzięki wielokrotnego użytku kontenerom nie potrzeba jednorazowej folii, co zmniejsza ilość odpadów. Uzupełnieniem systemu jest chłodzenie azotowe od firmy FRAPPA, gwarantujące dostawy bez emisji CO2 i hałasu.
Więcej dowiesz się na: renault-trucks.pl