Jak zapowiada producent od 2023 r. gama w pełni elektrycznych pojazdów Renault Trucks będzie dostępna dla każdego segmentu, tj. segmentu pojazdów dystrybucyjnych, budowlanych i transportu długodystansowego. Aby wspierać ten rozwój i móc oferować kompletny i konkurencyjny asortyment na rynku, spółka tworzy jednostkę dedykowaną mobilności elektrycznej. Tym samym Renault Trucks potwierdza swoje zaangażowanie w transport bezemisyjny.
Renault Trucks zobowiązało się do przekształcenia rynku ciężarowego poprzez stopniową elektryfikację swoich pojazdów. W ciągu 30 lat cała flota Renault Trucks ma stać się neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Ponieważ długość życia ciężarówek wynosi co najmniej dziesięć lat, wszystkie pojazdy oddane do eksploatacji przez producenta w 2040 r. będą jeździć niskoemisyjnie zmierzając w kierunku transportu bezemisyjnego.
Producent może obecnie pochwalić się wszechstronną na rynku gamą w pełni elektrycznych pojazdów, od 3,1 do 26 ton. Pojazdy takie jak Renault Trucks D Z.E., D Wide Z.E. i Renault Trucks Master Z.E. spełniają wymogi transportu miejskiego, dostaw, dystrybucji i odbioru odpadów.
Jednak Renault Trucks stara się rozszerzać elektryfikację pojazdów tak, aby objęła wszystkie zastosowania. Producent przygotowuje się do wprowadzenia na rynek ciągnika Z.E., aby sprostać potrzebom transportu regionalnego i międzyregionalnego od 2023 r. Do tej daty dostępna będzie również w pełni elektryczna gama do w budownictwie miejskim.
Począwszy od 2025 r., Renault Trucks będzie w stanie oferować gamę pojazdów wyposażonych w wodorowe ogniwa paliwowe, głównie do użytku na długich dystansach.
W obszarze badań i rozwoju, Renault Trucks zamierza sprostać głównym wyzwaniom technologicznym tej rewolucji poprzez strategiczne partnerstwa, a także dzięki synergiom w ramach grupy Volvo, do której należy, aby zwiększyć wolumen i obniżyć koszty. Natomiast w zakresie rozwoju baterii akumulatorowych dedykowanych do zastosowań w pojazdach ciężarowych, skorzysta na strategicznym sojuszu zawartym przez grupę Volvo z Samsung SDI. Aby ułatwić tę zrównoważoną transformację, Renault Trucks otrzyma również wsparcie swojego nowego centrum badawczo-rozwojowego w Lyonie – X-Tech Arena – które stanowi inwestycję o wartości 33 mln euro i zostanie zbudowane do początku 2023 r.
Renault Trucks utworzyło nową jednostkę odpowiedzialną za projekty mobilności elektrycznej, aby zwiększyć zarówno wydajność operacyjną, jak i zadowolenie klienta. Zespół ten zdobył wysoki poziom wiedzy i pracuje nad rozwojem partnerstw obejmujących wszystkie zainteresowane strony (przewoźników, dystrybutorów, organy publiczne, dostawców energii itd.) w celu zaproponowania inteligentnej i konkurencyjnej gamy pojazdów elektrycznych o wartości dodanej dla przewoźników.
Na koniec Renault Trucks zadbało o włączenie usług do oferty pojazdów, aby ułatwić życie swoim klientom, którzy szukają rozwiązania najlepiej dopasowanego do ich działalności. Oprócz pojazdu, marka Renault Trucks oferuje kompleksowy pakiet usług transportowych, obejmujący akumulatory, rozwiązania w zakresie instalacji stacji ładowania w siedzibie klientów, optymalizację zużycia energii, naprawy i obsługę, finansowania i ubezpieczenie.
Renault Trucks jest zaangażowany w ułatwianie życia swoim klientom i stara się być producentem, który zapewnia spokój. W okresie dużych zmian i niepewności jest to coś, czego przewoźnicy potrzebują najbardziej.