Renault Trucks, jako lider w redukcji emisji transportu, intensyfikuje swoje wysiłki poprzez elektryfikację własnych przepływów logistycznych. Pierwszym krokiem jest wymiana pojazdów realizujących transport osi między zakładami w Lyonie i Bourg-en-Bresse na ciężarówki z napędem elektrycznym. Trasa o długości 450 000 km rocznie będzie teraz obsługiwana przez pięć elektrycznych ciągników siodłowych Renault Trucks T E-Tech, które zastąpią dotychczasowe pojazdy z silnikiem diesla.
Elektryfikacja przepływów logistycznych jako przykład dla branży
Renault Trucks wprowadza 44-tonowe zestawy z napędem elektrycznym do regionalnego i lokalnego transportu, zmieniając sposób obsługi przepływu towarów do zakładu w Bourg-en-Bresse. Dwie partnerskie firmy transportowe, Dupessey&Co oraz Transports Chazot, będą realizować to zadanie przez najbliższe sześć lat. Pięć pojazdów elektrycznych codziennie pokonuje 360 km, przewożąc osie wyprodukowane w Lyonie do Bourg-en-Bresse. Ładowanie pojazdów odbywa się raz dziennie w Lyonie i każdego wieczoru w zajezdniach przewoźników, co pozwala na roczne zredukowanie emisji CO2 o 375 ton.
Innowacyjne narzędzia i cele na przyszłość
Przed wdrożeniem projektu Renault Trucks dokładnie zbadał jego wykonalność, korzystając z narzędzia Range Simulator, które pozwala na optymalne planowanie ładowania pojazdów. W zakładzie w Saint-Priest zainstalowano dwie stacje ładowania o mocy 360 KW. „Elektryfikacja tego przepływu logistycznego jest efektem długoterminowego projektu, który uzupełnia naszą wiedzę ekspercką w redukcji emisji w transporcie” – wyjaśnia Bruno Blin, prezes Renault Trucks. Do 2030 roku firma planuje pełną elektryfikację swojej logistyki, w tym wszystkich przepływów między zakładami produkcyjnymi, oraz wdrożenie elektryfikacji około dziesięciu innych przepływów logistycznych.
Więcej dowiesz się na: renault-trucks.pl