Udostępnij wpis

Lider rynku ciężarówek w Europie

Po raz pierwszy w historii Volvo Trucks zdobyło pozycję lidera na rynku pojazdów ciężarowych o dużej ładowności w Europie. W 2024 roku firma osiągnęła 17,9% udziału w rynku, co przełożyło się na rejestrację 56 331 pojazdów Volvo. Największa liczba nowych ciężarówek trafiła do Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Polski i Hiszpanii.

Docenione przez przewoźników

Roger Alm, prezes Volvo Trucks, podkreśla, że sukces firmy to efekt zaufania klientów do niezawodności i efektywności pojazdów marki Volvo. „Nasi klienci wybierają Volvo, bo oferujemy oszczędność paliwa, bezpieczeństwo oraz najwyższą dyspozycyjność. To wyróżnia nas na tle konkurencji” – mówi Alm.

Nowoczesna gama modelowa

Ogromną popularność zdobyła nowa linia pojazdów FH Aero, wprowadzona w 2024 roku. Modele te są dostępne z napędem elektrycznym, gazowym i wysokoprężym, umożliwiając firmom transportowym dostosowanie floty do swoich potrzeb i wymagań środowiskowych.

Silna pozycja na świecie

Volvo Trucks umacnia swoją pozycję także na rynkach globalnych. W 2024 roku firma zwiększyła udział rynkowy w 25 krajach. W Brazylii marka utrzymała tytuł lidera rynku ciężarówek po raz trzeci z rzędu, osiągając 23,7% udziału. Flagowy model Volvo FH był najlepiej sprzedającą się ciężarówką w tym kraju.

Rozwój w Ameryce Północnej i Australii

Volvo Trucks dynamicznie rozwija się również na rynku amerykańskim. W 2024 roku udział marki w USA i Kanadzie wzrósł do 10,5% (względem 10,2% w 2023 r.). W Australii Volvo Trucks osiągnęło wynik 18,2%, umacniając swoją pozycję w regionie.

Innowacyjna platforma dla przyszłości

Jednym z kluczowych elementów globalnej strategii Volvo Trucks jest wprowadzenie nowej platformy produktowej w Ameryce Północnej. Pierwszym modelem bazującym na tej technologii jest zupełnie nowy Volvo VNL, który oferuje nawet o 10% lepszą oszczędność paliwa w porównaniu do swojego poprzednika.

Volvo Trucks patrzy w przyszłość

Volvo Trucks nie tylko utrwala swoją pozycję lidera, ale także konsekwentnie inwestuje w zrównoważony transport. „Nasza strategia opiera się na innowacjach i ekologii. Dziękujemy klientom za zaufanie i cieszymy się, że wspólnie możemy kształtować przyszłość transportu” – podsumowuje Roger Alm.

Więcej informacji o Volvo znajdziesz na: volvotrucks.pl