Najnowsze statystyki pokazują, że Volvo Trucks było liderem rynku ciężkich, w pełni elektrycznych, samochodów ciężarowych w Europie, w 2021 roku, z udziałem w rynku wynoszącym 42%. W ubiegłym roku, firma przyjęła zamówienia, w tym listy intencyjne, na ponad 1 100 elektrycznych samochodów ciężarowych na całym świecie.
Międzynarodowy przemysł motoryzacyjny przechodzi transformację w kierunku bardziej zrównoważonego transportu, ponieważ sprzedaż ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych zaczyna wzrastać, a Europa jest w czołówce tych zmian. Coraz więcej ciężkich, całkowicie elektrycznych pojazdów ciężarowych wykonuje przewozy drogowe.
Statystyki grupy zajmującej się analizą rynku IHS Markit pokazują, że w roku 2021, w Europie, zarejestrowano łącznie 346 elektrycznych samochodów ciężarowych (≥16 ton) – co stanowi wzrost o 193% w stosunku do roku 2020. Volvo Trucks ma największy udział w rynku na poziomie 42%. Kraje w Europie z największą liczbą zarejestrowanych elektrycznych samochodów ciężarowych (≥16 ton) to Szwajcaria, Norwegia, Szwecja i Holandia.*
„Jesteśmy zdeterminowani, aby napędzać rewolucję w zakresie elektrycznych samochodów ciężarowych, a nasza pozycja lidera rynku w Europie jest dowodem na to, że właśnie to robimy. Nawet jeśli wolumeny są nadal niskie, widzimy szybko rosnące zainteresowanie, zarówno w Europie, Ameryce Północnej, jak i w innych częściach świata. W 2021 roku, przyjęliśmy zamówienia, w tym listy intencyjne, na ponad 1 100 pojazdów ciężarowych w ponad 20 krajach. Jestem przekonany, że oferowanie elektrycznych, zeroemisyjnych środków transportu staje się kluczową przewagą konkurencyjną” – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Volvo Trucks rozpoczęło seryjną produkcję elektrycznych samochodów ciężarowych w 2019 roku, jako jedna z pierwszych marek samochodów ciężarowych na świecie. Gdy jesienią tego roku rozpocznie się produkcja ciężkich, w pełni elektrycznych modeli Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX, Volvo Trucks będzie dysponować najbardziej kompletną linią elektryczną w globalnym sektorze transportu towarów. Volvo dostarczyło pojazdy elektryczne do szerokiego grona klientów w Europie, Ameryce Północnej i Australii. Celem firmy jest, aby do 2030 r. połowa całkowitej sprzedaży samochodów ciężarowych stanowiła ta z napędem elektrycznym.
„Liczby te pokazują, że mamy bardzo dobry start w sprzedaży. Dzięki szerszej ofercie elektrycznych samochodów ciężarowych możliwe będzie zelektryfikowanie prawie połowy ciężkiego transportu drogowego. Odsetek ten będzie się jeszcze zwiększał wraz ze wzrostem dystansu, jaki mogą pokonywać elektryczne pojazdy ciężarowe, oraz rozwojem infrastruktury do ich ładowania” – stwierdza Roger Alm