Renault Trucks, Jumbo i SVZ rozpoczęły testowanie prototypu ciężarówki elektrycznej Oxygen, przeznaczonej do logistyki miejskiej. Po testach w Lyonie i Paryżu, drugi prototyp pojazdu, wyposażony w nadwozie chłodnicze, będzie testowany w Amsterdamie. Projekt realizowany we współpracy z holenderską siecią supermarketów Jumbo i firmą transportową SVZ rozpocznie się w październiku.
Amsterdam: idealne miejsce na testy
Amsterdam, znane z ekomobilności, jest doskonałym miejscem do testowania pojazdu Oxygen. Renault Trucks, Jumbo i SVZ wspólnie pracują nad ograniczeniem wpływu logistyki miejskiej na środowisko. Prototyp samochodu ciężarowego o DMC 26 ton został zaprojektowany specjalnie do holenderskich stref bezemisyjnych, które zostaną wprowadzone od 2025 roku.
Nowa faza testów miejskich
Nowy prototyp, w przeciwieństwie do wcześniejszego testowanego „na sucho” z Geodis, umożliwia bezemisyjny transport chłodniczy. Przez sześć miesięcy pojazdy będą dostarczać towary z magazynów do supermarketów Jumbo w centrum Amsterdamu, eliminując hałas i zanieczyszczenia.
Partnerstwo na rzecz zrównoważonego rozwoju
„Współpraca z Jumbo i SVZ przy tym projekcie pokazuje, jak ważne są partnerstwa w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju” – mówi Jérôme Berthelet, Dyrektor Generalny Renault Trucks w Holandii. Wilko Maas z Jumbo podkreśla, że projekt Oxygen wpisuje się w strategię firmy, dążącej do neutralności emisyjnej do 2030 roku. Erwin Keizer z SVZ dodaje, że współpraca przy rozwoju bezemisyjnego transportu miejskiego jest krokiem w przyszłość.
Techniczne aspekty pojazdu Oxygen
Prototyp został zbudowany w fabryce Renault Trucks w Blainville-sur-Orne. Pojazd Oxygen został opracowany we współpracy z 17 partnerami, aby spełniać specyficzne wymagania dystrybucji miejskiej, zapewniając bezpieczeństwo, komfort i nowoczesność. Pojazd posiada obniżoną kabinę z szeroką przednią szybą dla lepszej widoczności, kamery zastępujące lusterka wsteczne, przesuwane drzwi po stronie pasażera oraz kontener izotermiczny z kontrolowaną temperaturą.
Specyfikacja techniczna pojazdu
- DMC: 26 t
- Podwozie: 6×2
- Wymiary: 10 m (dł.) x 2,6 m (szer.) x 3,8 m (wys.)
- Rozstaw osi: 4600 mm
- Nadwozie: Jednostka chłodnicza
- Pojemność akumulatora: 3 x 94 kWh (282 kWh)
- Zasięg: 150 km, dostosowany do codziennych dostaw
Jumbo i SVZ: liderzy zrównoważonego rozwoju
Jumbo, druga co do wielkości sieć supermarketów w Holandii, działa z myślą o ochronie środowiska i zmniejszeniu emisji CO2. SVZ, firma transportowa, skupia się na zrównoważonym rozwoju i wysokiej jakości usługach transportowych, wspierając swoich klientów w realizacji celów ekologicznych.
Więcej przeczytasz na: renault-trucks.pl