Udostępnij wpis

Po wprowadzeniu na rynek wszechstronnej gamy elektrycznych pojazdów dystrybucyjnych, Renault Trucks wciąż podąża drogą wiodącą w kierunku zeroemisyjnego transportu. Producent przedstawił pierwszą elektryczną ciężarówkę służącą do transportu materiałów na place budów!

Renault Trucks i Grupa Noblet robią duży krok w kierunku bezemisyjnej eksploatacji samochodów ciężarowych. Do firmy Noblet zostanie dostarczone 26 tonowe D Wide Z.E. 6×2 z kierowaną osią wleczoną, skrzynią samowyładowczą i żurawiem.

Grupa Noblet to wiodący dostawca maszyn dedykowanych do prac publicznych, na budowy, oraz do obsługi terenów zielonych. To firma z 45 letnim doświadczeniem, silnie zaangażowana w transformację energetyczną i zapewne dlatego wybrała D Wide Z.E. wyposażone w 4 pakiety baterii po 66 kWh, które mogą być w pełni naładowane w czasie krótszym niż 10 godzin z przyłącza o mocy 22 kW oraz poniżej 2 godzin z szybkiej stacji o mocy 150 kW.

Pojazd, który będzie pracować w Aglomeracji Paryskiej, może być z łatwością doładowywany na placach budów lub na jednej z wielu publicznych ładowarek przystosowanych do potrzeb samochodów użytkowych. Na przykład: godzinne doładowanie mocą 22 kW zagwarantuje dodatkowe 15 do 20 km zasięgu. To sprawia, że technologia napędu elektrycznego jest idealna do zastosowań miejskich.

Dlaczego warto wybrać pojazdy dystrybucyjne Renault Trucks Z.E.?

  • Spełniają wymogi restrykcji ekologicznych wprowadzonych w wielu miastach: jest to duże ułatwienie w dostawach materiałów konstrukcyjnych na place budów.
  • Dzięki niskiemu poziomowi hałasu oraz braku emisji spalin, doskonale nadają się do dystrybucji materiałów budowlanych, szczególnie w podmiejskim środowisku jazdy.
  • Samochody mogą pracować nie korzystając z silnika spalinowego, czyli nie emitując hałasu i CO2. Dzięki temu zdecydowanie poprawi się komfort kierowcy a także okolicznych mieszkańców.
  • Kolejną zaletą działania takich pojazdów w terenie jest mniejszy stopień wzniecania kurzu: było to powodowane układem wydechowym skierowanym do dołu. Kosztownym sposobem na unikanie tej niedogodności było instalowanie pionowego wydechu.