Udostępnij wpis

Głównym priorytetem Renault Trucks w 2020 r. było wspieranie swoich klientów i pomaganie im w kontynuowaniu ich działalności, co było niezbędne podczas kryzysu. W szczytowym okresie pandemii ponad 90% punktów sprzedaży i serwisowych Renault Trucks pozostało otwarte a Renault Trucks utrzymało swój udział w rynku.

Utrzymanie udziałów w rynku w Europie, niekwestionowany lider we Francji

Dzięki powołaniu organizacji dedykowanych marce i utworzeniu elastycznych ofert, specjalnie dostosowanych do potrzeb klientów w czasach kryzysu, Renault Trucks utrzymało swoją pozycję na pełnym zawirowań rynku w Europie. Natomiast ma rynku międzynarodowym Renault Trucks odnotowało 16% wzrost sprzedaży.

Rekordowe ilości używanych pojazdów ciężarowych, wzrost o 9%

Sektor pojazdów używanych to sektor strategiczny dla Renault Trucks. Działania podejmowane przez producenta w odniesieniu do specyfikacji nowych samochodów ciężarowych oraz inicjatywy wprowadzone w okresie pandemii w zakresie elastyczności finansowania, łatwości zerwania umowy itd. umożliwiły Renault Trucks osiągnięcie bardzo dobrych wyników w 2020 r.

Wyjątkowa pozycja na rynku używanych pojazdów ciężarowych

Renault Trucks przyjmuje całkowicie innowacyjne podejście do rynku używanych pojazdów ciężarowych. Strategia ta jest unikalna na rynku i bazuje na upcyklingu i recyklingu.

W 2020 r. w Fabryce Używanych Pojazdów Ciężarowych zostało wyprodukowanych 500 dodatkowych pojazdów, a w tym roku wprowadzono nowe modele, takie jak Renault Trucks T X-64, pojazd przeznaczony na rynki afrykańskie i bliskowschodnie.

Jako prawdziwy pionier w podejściu do pojazdów używanych, Renault Trucks zmienia działalność i nawyki zakupowe, a także przyspiesza przejście na gospodarkę obiegu zamkniętego.

Renault Trucksintensywnie inwestuje w mobilność elektryczną

Producent zapowiedział, że do 2025 r. pojazdy elektryczne będą stanowiły 10% jego całkowitej sprzedaży pojazdów, a do 2030 r. – 35%. Ostatecznym celem jest zapewnienie 100% pojazdów bez lokalnej emisji dwutlenku węgla do 2040 r.

Aby pomóc klientom przyspieszyć ich transformację energetyczną, Renault Trucks powołało nową organizację sprzedażową dedykowaną mobilności elektrycznej.

Jednocześnie producent nadal inwestuje w rozszerzanie elektryfikacji swojej gamy pojazdów do wszystkich zastosowań. Od 2023 r. dostępna będzie gama pojazdów elektrycznych dla każdego segmentu, tj. pojazdów dystrybucyjnych, budowlanych i transportu długodystansowego.